menu

ÓRAREND

ONLINE JÓGA

A kormány legújabb rendelete magában foglalja, hogy 2020. november 11-től határozatlan időre be kell zárni a szabadidős tevékenységet folytató létesítményeket, beleértve a jógastúdiókat is.  SZEMÉLYI EDZÉSRE (magán órára) TOVÁBBRA IS VAN LEHETŐSÉG. Ezel kapcsolatos igényedet személyes üzenetben jelezheted (a KAPCSOLAT menüpontban megtalálod elérhetőségeinket).     

ONLINE JÓGA: Csepregi Lejla és Szenczy Erzsébet 45-60 perces előre felvett óráival hétről-hétre jelentkezik. Ezeket  a Facebook oldalunk zárt JÓGA csoportjában (a linkre kattintva kérheted te is a felvételedet) ( https://www.facebook.com/groups/150367071830893), és honlapunk GALÉRIA / ONLINE JÓGA menüpontjában követhetitek nyomon.




ONLINE JÓGA

Gyermekjóga (6-12 éveseknek):

A kisiskolás gyermekek a foglalkozásokon játékosan, ám céltudatosan sajátítják el a jóga gyakorlatait. Itt már több figyelmet szentelünk  a feszültségoldásra, a koncentráció – és egyensúlyérzék, a figyelmi funkciók fejlesztésére, hogy a gyermekek az iskolai és egyéb feladataikat könnyedén lássák el.

Tini jóga (12-18 éveseknek):

A tini jóga a felnőtt jóga kapuja! Egy olyan időszakon kíséri kézen fogva a „fiatal felnőttet”, mely talán a személyiségfejlődés legzavarosabb, legnehezebb időszaka. Az életkorra jellemző fejlődési szakaszok támogatása az elsőrendű cél. Fontos a tudatosodás és a testfejlesztés is. A mozgáskoordinációt, a tartásjavítást, a helyes légzés elsajátítását, a koncentrációt és a relaxáció képességét játékos és élvezetes formában, örömteli módon kivitelezve fejlesztjük a foglalkozásokon. A csoportos foglalkozások kellemes légkörben zajlanak, ahol nem a versenyszellem dominál.

Hatha-Kundalíni jóga:

A kundalíni jógát a tudatosság jógájának is nevezik. A gyors belső fejlődés, és a lélek megtapasztalásának egyik leghatékonyabb eszköze.
A Hatha-jóga a testen való uralom jógája. A fő jógairányzatokkal szemben nem a megszabadulást és az üdvösséget célozza, hanem a testi egészséget és tökéletességet, ahol valaki fizikai, érzelmi, szellemi és spirituális szinten is egyensúlyban van.
A két jógatípus ötvözésekor a Hatha-jóga ászanái a Kundalíni jóga erőteljes kriyáival egészülnek ki, és együttesen formálják a testet-szellemet.

Vinyasa Flow jóga:

A flow áramlást jelent, a Vinyasa flow órákon légzésünk és mozgásunk összehangolásával dolgozunk, folyamatos áramlásban. A gyakorlás során végig törekszünk az áramlás megtartására és a légzés szinkronnal való együtt mozgásra. Az áramlás, ami ebben a gyakorlásban megjelenik lehetővé teszi, hogy megtapasztaljuk a mozgásos meditációt; elcsendesítsük gondolatainkat, és rátaláljunk a belső békére.

Jóga Precízen:

Ez az elnevezés nem egy irányzatot, csupán szempontokat takar. Az órákon megismerkedhetsz az ászanák mellett a jógaeszközök helyes használatával. A nagy biztonságot adó különböző segédeszközök az egyéni adottságokhoz alkalmazkodva segítik a fejlődést. A gyakorlatokat többnyire statikusan végezzük, nagy hangsúlyt fektetve a precizitásra. A formai kidolgozáson túl egyre szabadabb légzést, csendesebb elmét, vagyis testi-lelki egyensúlyt nyújt a gyakorlók számára. A változatos szekvenciák egyaránt fejlesztik az erőnlétet, stabilitást, flexibilitást és a koncentrációt. Célom pedig az, hogy minél hamarabb ráébredj, a tested nem  akadályozó tényező, hanem egy kapu az életed kiteljesítéséhez.

Gerinctorna: 

Az órák a megszokott has-, és hátizom erősítésen túl a gerincet nyújtó, mobilizáló,     vállízület, csípőízület mozgásterjedelmét növelő gyakorlatokból áll.

Nalini női jóga:

Egy nemzetközileg akkreditált terápiás jógairányzat, amely a női egészségmegőrzés érdekében született. Hatha jóga alapú alkalmazott jóga, amely finomságával, rezgéseivel és energetikájával segíti a nőiség teljes megélését fizikai és lelki szinten egyaránt. A női testhez és lélekhez igazított gyakorlatok segítségével e módszer visszavezet a természetes nőiséghez, kialakítja, illetve visszaállítja az egészséges női testtudatot. Terápiás jellegéből adódóan eszközt ad a nők kezébe a női problémák megelőzéséhez, kezeléséhez, illetve az esetleges műtétek utáni regenerációhoz.

Hatha jóga:

Ez az irányzat az ászanák (fizikai gyakorlat) statikus, hosszabb ideig történő kitartásával, és a pránajámán keresztül a légzés tudatos irányításával segíti a testi-lelki egyensúly megteremtését. A Hatha jóga, lassabb ritmusa miatt kezdőknek is ajánlott.

Pilates:

Egyfajta átmenetet képez a nyugati és a keleti mozgáskultúra között, ötvözve a keleti jóga jótékony hatásmechanizmusát a nyugati, dinamikusabb mozgásritmikával. Ez egy olyan fizikai mozgás, mely a koncentráción alapul. A gyakorlatok végrehajtása meghatározott légzéssel, megfelelő időtartamig, az erőközpont alkalmazásával történik.

Alakformáló torna:

Ezen az órán az aerobiknál lassabb típusú mozgásformával találkozhatsz, ahol a gyakorlatok dinamikáját és energiáját megőrizve mérsékeltebb ritmusban tarthatod karban testedet.