menu

ÓRAREND


A pénteki Iyengar órára előzetes bejelentkezés szükséges a  kapcsolat menüben található elérhetőségeinken.

 
45-60 perces előre felvett  online óráinkat a GALÉRIA / ONLINE JÓGA menüpontban követhetitek nyomon.

ONLINE JÓGA

Ovi jóga (5-8 éveseknek):

A gyermekjóga foglalkozás minden pillanatát átszövi a játékosság és a mese. A mozgásos elemek egy mesekeretre vannak felfűzve, az oktató miközben mutatja a gyakorlatokat mesél. Az órán megjelennek az alap ászanák, vannak légzőgyakorlatok, koncentrációt fejlesztő gyakorlatok, feszültségoldó gyakorlatok, érzelmi intelligenciát fejlesztő  és önbizalomerősítő játékok. Nagy hangsúlyt kap a helyes testtartás alakítása, a gerincprevenció. Mindez játékosan, énekkel és mondókával kísérve, sok humorral fűszerezve úgy, hogy a kisgyermekek számára befogadható és élvezhető legyen.  

Tini jóga (12-18 éveseknek):

A tini jóga a felnőtt jóga kapuja! Egy olyan időszakon kíséri kézen fogva a „fiatal felnőttet”, mely talán a személyiségfejlődés legzavarosabb, legnehezebb időszaka. Az életkorra jellemző fejlődési szakaszok támogatása az elsőrendű cél. Fontos a tudatosodás és a testfejlesztés is. A mozgáskoordinációt, a tartásjavítást, a helyes légzés elsajátítását, a koncentrációt és a relaxáció képességét játékos és élvezetes formában, örömteli módon kivitelezve fejlesztjük a foglalkozásokon. A csoportos foglalkozások kellemes légkörben zajlanak, ahol nem a versenyszellem dominál.

Hatha-Kundalíni jóga:

A kundalíni jógát a tudatosság jógájának is nevezik. A gyors belső fejlődés, és a lélek megtapasztalásának egyik leghatékonyabb eszköze.
A Hatha-jóga a testen való uralom jógája. A fő jógairányzatokkal szemben nem a megszabadulást és az üdvösséget célozza, hanem a testi egészséget és tökéletességet, ahol valaki fizikai, érzelmi, szellemi és spirituális szinten is egyensúlyban van.
A két jógatípus ötvözésekor a Hatha-jóga ászanái a Kundalíni jóga erőteljes kriyáival egészülnek ki, és együttesen formálják a testet-szellemet.

Vinyasa Flow jóga:

A flow áramlást jelent, a Vinyasa flow órákon légzésünk és mozgásunk összehangolásával dolgozunk, folyamatos áramlásban. A gyakorlás során végig törekszünk az áramlás megtartására és a légzés szinkronnal való együtt mozgásra. Az áramlás, ami ebben a gyakorlásban megjelenik lehetővé teszi, hogy megtapasztaljuk a mozgásos meditációt; elcsendesítsük gondolatainkat, és rátaláljunk a belső békére.

Iyengar jóga:

Az irányzat B.K.S. Iyengar indiai jógamesterrő kapta nevét, aki élethosszig tartó gyakorlásával, és ezen keresztül szerzett tapasztalatával felbecsülhetetlen értékű tudást hagyott az utókór számára. A metódus felépítése az ő tanításaira épül.
A módszer alapelvei közé tartozik a biztonság és stabilitás, mely elsősorban az oktatók részletes és pontos instrukcióiban, alapos korrekcióiban, valamint az ászanák precíz kidolgozásában nyilvánul meg. A  jógaeszközök használatának elterjedése is ennek az irányzatnak köszönhető. Csak az oktató fantáziája szab határt, hogy hányféle módon képes szemléltetni egy-egy gyakorlat alapelveit. A több szempontból szerzett tapasztalat, a gyakorló számára is mélyebb tudást, és stabilabb előrehaladást eredményez.  

Gerinctorna: 

Az órák a megszokott has-, és hátizom erősítésen túl a gerincet nyújtó, mobilizáló,     vállízület, csípőízület mozgásterjedelmét növelő gyakorlatokból áll.

Hatha jóga:

Ez az irányzat az ászanák (fizikai gyakorlat) statikus, hosszabb ideig történő kitartásával, és a pránajámán keresztül a légzés tudatos irányításával segíti a testi-lelki egyensúly megteremtését. A Hatha jóga, lassabb ritmusa miatt kezdőknek is ajánlott.

Pilates:

Egyfajta átmenetet képez a nyugati és a keleti mozgáskultúra között, ötvözve a keleti jóga jótékony hatásmechanizmusát a nyugati, dinamikusabb mozgásritmikával. Ez egy olyan fizikai mozgás, mely a koncentráción alapul. A gyakorlatok végrehajtása meghatározott légzéssel, megfelelő időtartamig, az erőközpont alkalmazásával történik.

ETKA Jóga

Az Etka-jóga egy erőgyűjtő, gerincnyújtó, derék egyengető módszer. Vidáman, szórakozva mozdulunk, serkentjük a vérkeringésünket, erősítjük izmainkat és csontjainkat.  Érezzük és élvezzük a természetes légzést, mozgást és frissességet, rugalmasságot a testünkben és elménkben. Ezt bárki megtanulhatja, gyakorolhatja bárhol, bármikor, kortól és nemtől függetlenül. 

Suli jóga (7-11 éveseknek)

A sulijóga foglalkozásain komplex mozgásfejlesztéssel valósul meg a gerincprevenció, az iskolai kihívásokhoz való alkalmazkodás fejlesztése, a hatékonyabb tanulmányi eredményesség elősegítése.  Még megjelennek a mesei elemek, de már inkább egy történet ad keretet a mozgásnak. Nagy hangsúlyt kap a figyelem fejlesztése, a tudatosítás, az egészséges önbizalom kialakítása, társas kapcsolatteremtő képesség fejlesztése, érzelmi intelligencia fejlesztése a páros vagy csoportos gyakorlatok, a játékosan elsajátított légzőgyakorlatok, bizalom-és kooperatív játékok, valamint az energetizáló vagy feszültségoldó relaxációs gyakorlatok során. A relaxmesék, a gyermekek vizualizációja által segítik a test ellazulásának megtapasztalását, és olyan önismereti témákról hordoznak üzenetet, mint a magabiztosság, elfogadás.

Nalíni női jóga

A női jóga, finomságával, rezgéseivel és energetikájával segíti a női egyensúly megélését fizikai és lelki szinten egyaránt. A női testhez és lélekhez igazított gyakorlatok segítségével e módszer visszavezet a természetes nőiséghez, kialakítja, illetve visszaállítja az egészséges női testtudatot.

Baba-mama jóga

A baba-mama jóga segít a szülés utáni regenerációban. Segíti a babák fejlődését, mozgásérzékelését. A jógás babák sokkal nyugodtabbak, kiegyensúlyozottabbak lesznek. A baba és mama közötti kapcsolat még bensőségesebbé válik.
Tornáztatjuk a medencealapi izmokat, ezzel segítve a gát regenerálódását. Átmozgatjuk az egész testet, erősítjük a problémás területeket. Sok tartásjavító, háterősítő jóga pózt végzünk.
Kisbabás órán több érintést, masszázst alkalmazunk, és kevesebb mozgásfejlesztő eszközt használunk, nagybabásnál ez fordítva történik, kevesebb bemelegítő masszázs után inkább mozgásfejlesztő eszközökkel dolgozunk.
Kisbabás jóga: 1,5-2 hónapos kórtól kezdve
Nagybabás jóga: mászástól kezdve 1,5-2 éves korig